Logga in

Till toppen av sidan

Verksamhetschef

2018-07-03 | Halland | Chef | Funktionsnedsättning

Platser: 1


Verksamhetschef till våra Grupp- och servicebostäder i Falkenberg

På Frösunda arbetar vi med "Kundens fokus", individuellt anpassat stöd som genomgående präglas av respekt, engagemang och nyfikenhet. Detta bygger på bland annat individkunskap och kognitionskunskap. Utifrån ett kundperspektiv arbetar vi med att på olika sätt stödja kunderna och värna om personlig integritet och självbestämmande. På Frösunda arbetar vi med tydlig struktur, kommunikation och med ett lågaffektivt bemötande. 

Att verkligen utgå från kunden är att vända på ett etablerat perspektiv där vi som omsorgspersonal varit experter på kunden och dennes situation till att kunden får vara sin egen bästa expert. Det innebär att ha ett utifrån-och-in-perspektiv. Detta ställer stora krav på våra ledare, inte minst som modeller och förebilder. Därför pratar vi på Frösunda om det kundorienterade ledarskapet. Det anger tydligt den riktning vi ska gå. 

 Verksamhetschef

Att vara verksamhetschef på Frösunda innebär att axla företagets viktigaste uppgift – att uppfylla Frösundas definierade kvalitets- och resultatmål baserat på upplevd kundnöjdhet, avtalstrohet, regulatorisk följsamhet samt intäkter och resultat. För att uppnå detta säkerställer du att arbetet utförs i enlighet med Frösundas bestämda koncept (processer och rutiner), bemanning, Q-loopen (Frösundas ständiga förbättringsarbete), ett värderingsstyrt beteende, ett salutogent förhållnings- och arbetssätt samt ett kundorienterat ledarskap. Driften av verksamheterna sker utifrån ett tydligt koncept och vårt kundlöfte – På Frösunda bestämmer kunden! Om du är rätt chef för oss erbjuder vi dig attraktiva villkor och ett gediget introduktions-, chefs- och ledarskapsprogram samt fadderskap. 
  
Huvudsakliga arbetsuppgifter   

  • Säkerställa kvalitativ och optimal bemanning inom givna ekonomiska ramar.
  • Arbeta systematiskt för att förstå kundens perspektiv och tillgodose en omsorg som kunden är nöjd och trivs med.
  • Ha en proaktiv, rak och tydlig kommunikationen med alla intressenter, så som omsorgstagare, närstående, medarbetare, beställare och myndigheter. Kunna formulera dig i tal och skrift.
  • Ansvara för ett ständigt pågående förbättringsarbete inom konceptets ramar.
  • Säkerställa ett salutogent förhållnings- och arbetssätt samt ett värderingsdrivet beteende baserat på Respekt, Engagemang och Nyfikenhet.
  • Agera i enlighet med Frösundas kundorienterade ledarskapsfilosofi.
  • Du har självfallet ett resultatansvar inom ekonomi och kvalitet.
  • Delta i budgetarbete och -uppföljning.
Formella kvalifikationer 

  • Relevant högskoleutbildning om minst 120 poäng, alternativt 180 högskolepoäng, exempelvis socionom eller social omsorgsexamen eller annan högskoleexamen som kan prövas likvärdig.
  • Du uppfyller kraven i Socialstyrelsens föreskrifter.
  • Erfarenhet av ledarskap.
  • Erfarenhet av att arbeta inom LSS.
  • Mycket god kommunikativ förmåga, såväl i möten med människor som i skrift. 
  • Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. 
  
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner:

Tobias Knutsson , Chefsrekryterare
Telefon: 010-130 30 44


Ansök direkt genom att fylla i nedanstående formulär: