Logga in

Till toppen av sidan

Här bestämmer du.

Vårt uppdrag går ut på att ge dig professionell omsorg och inte att bestämma över dig eller väga in våra personliga åsikter. På Frösunda Omsorg kommer vi inte att försöka ändra på vare sig dig eller det liv du vill leva. Hos oss bestämmer du och vi kompromissar inte med ditt liv.

Är det något du inte är nöjd med gällande vårt sätt att ge omsorg, eller om det uppstått ett problem eller du kanske varit med om en händelse som inte känns bra – då ska du höra av dig till oss direkt. Vi tar alla synpunkter på allvar, och oftast är det så att ju tidigare vi får reda på att det finns ett problem, desto enklare kan vi lösa det. Antingen kontaktar du verksamhetschefen eller regionchefen, eller så vänder du dig till vår kundombudsman, Anders Jonsson. Han är helt oberoende och står på din sida. 

Möt filosofin bakom Frösundas kundomnudsman.

Anders Jonsson ansvarar för funktionen Kundombudsmannen på Frösunda Omsorg. Till sin hjälp har Anders ett helt team av kollegor för att bemanna funktionen.

Om missförstånd uppstår, fel begås och ordinarie rutiner inte räcker till för att hantera ett missnöje. Då finns kundombudsmannen som hjälper till att hitta en hållbar lösning.

"Mitt jobb på Frösunda Omsorg är att se till att våra kunder känner att de får ett bra stöd och bemötande, när de vänder sig till mig som kundombudsman. Ibland uppstår missförstånd och ibland gör vi fel. Det är förstås olyckligt. Men det mesta går att lösa, och det är mitt jobb att se till att du bli nöjd."

Anders Jonsson, kundombudsman

Vi vill att du ska lägga dig i och ställa krav.

På Frösunda Omsorg vill vi att både kunder och närstående ska prata med oss och säga vad de tycker. Vi vill att du ska ställa krav. Förra året förde Kundombudsmannen kundens talan i cirka 80 fall. Alla klagomål rapporteras direkt till vår VD och Kundombudsmannen jobbar nära alla berörda chefer. I de få fall där vi inte kan tillgodose kundernas begäran till hundra procent, kommer vi tillsammans fram till en lösning som både känns bra för dig och som vi kan leva upp till.

Som närstående är det dock viktigt att komma ihåg, att det är kunden som bestämmer. Tills vi kommer fram till en gemensam lösning som alla är trygga med, kan det behövas flera möten.

Nolltolerans mot dåligt bemötande.

Ingen människa ska behöva känna sig illa behandlad, åsidosatt, till besvär eller otrygg. Vi jobbar hårt för att alla som arbetar inom Frösunda Omsorg har sunda värderingar, och vi har nolltolerans mot respektlöst och omdömeslöst bemötande och agerande. 


Vi låter kunderna säga vad de tycker.

Vad vi säger om oss själva, spelar kanske mindre roll. Det viktiga är vad du som kund tycker och tänker. 

Läs om vad våra kunder säger här »