Centrala bemanningsenheten – kontaktuppgifter inom Personlig assistans
För dig som arbetar som personlig assistent och har behov av ledningsstöd i samband med akut situation finns två vägar att gå. Det är antingen stöd från din verksamhetschef eller Central bemanning och följande rutin gäller:
- I första hand, och under kontorstid, kontaktar du din verksamhetschef som hjälper dig med rätt stöd.
- Om något uppstår utanför kontorstid och under helg, kontakta Central bemanning på telefonnummer 010-130 40 40 för att få stöd.
- Om det exempelvis inträffar en händelse med kund eller annan större händelse och du inte får tag på din verksamhetschef ringer du även då Central bemanning på telefonnummer 010-130 40 40 så hjälper de dig med det stöd situationen kräver.
Observera dock att i första hand vänder du dig alltid till din verksamhetschef.
Hur beställer jag ett Arbetsgivarintyg till A-kassan?
Arbetsgivarintyg är ett dokument utformat för att A-kassan ska kunna göra sina beräkningar. Behöver du intyg till något annat än A-kassan tex till banken eller till en utbildning, är det ett tjänstgöringsintyg du ska beställa.
Arbetsgivarintyg beställer du på följande sätt: